4 Nisan 2007

Hiçbirşeye de güven kalmadı ki kardeşim

 Photoshop'la haşır neşir olmaya başladığımdan beri hiçbir fotoğrafa inanmıyorum.
Üniversitede aldığımdan beri derslerini, fotoğraf çekmek ayrı birşey benim için. Bir müddet sonra herşeye obje diye bakıp gözlerinizi çerçeve yakalamaya çalışırken buluyorsunuz. Fotoğraf makinesiymişsiniz gibi. İlk fotoğraf makinem bir zenith'ti. Dijitaller de ayrı bir dünya, ama benim hep eskilerde aklım.
Neyse ilk başa dönecek olursam, photoshop da enteresan birşey. Kırışığınız mı var, üzülmeyin. Poponuz mu büyük hiç dert diiil, kulaklar kepçe? Pöh kepçe de neymiş. Birazcık yapıştıralııım, beyaz tellerinizi ayıklayalım saçlardan, kırışıklıkları yokedelim. Popooo, mopoooo...Buyrun.
Gazetelerde mis hatunlar görünce artık moraller bozulmasın kardeşim. Hepsi photoshop hepsi.. Kanmayın.
İnsan güzelleştirmek dışında sahte fotoğrafçılar nüfusuna da bayağı katkısı olmuştur fotoşapın sanırım.
Ayarla bak, ışık, mışık harika oldu. Arkası boş kalmış fotoğrafın hooop bi tane güzel çekilmiş ağaç koyuver oraya. Layer mask'la arkası karanlıksa hemen düzeltiver. Süpeeeeeeer.
Bitti, herkes sanatçı ve herkes dünya güzeli.

7 yorum:

mrl's page dedi ki...

merhaba,
komşu bloglardan gezerken tesadüf geldim...

kesinlikle haklısın hayatımız dijital oldu.gordugumuz bircok sey hayal ürünü..makyajlar popolar hepsi yalan.hatta bazen teselli bile oluyor bu düşünce :)

selamlar
mrl

kecilerin cobani dedi ki...

merhaba, mrl, hosgeldin.
gercegini gorene kadar hakikaten teselli oluyor. :-D

miso dedi ki...

Şey, keçilerin çobanı, bir foto yollasam beni de bir şeye benzetebilir misin acaba?

marruu

kecilerin cobani dedi ki...

ayibettin miso, lafi mi olur. işim zor olmaz zira birseye benzeyen insanlara fotoşapta sadece bi ben eklenir, cindy modeli. yalniz tabi, öhö, referansim yok, ben once bi fotograf alayim.
(kedi biyigi mesela, nasil olur, ister misin)

Elif Derviş dedi ki...

Ben kedi yanağı istiyoruuuummm :D

Elif Derviş dedi ki...

piişt pişt nerdesin çoban? Her şey yolunda mı? Keçileri salıvermedin yine di mi :))

kecilerin cobani dedi ki...

pek basarili bi coban degilim netekim.
:-)
allahtan bi cit var da ona takili takiliveriyolar.
..
pek yakinda..