30 Haziran 2007

Perte totale

Ben uğursuzluğumu yakın zamanda tespit ve ifşa etmiştim zaten ama bu kadarını da beklemiyordum kendimden doğrusu.
İki yazı önce eniştemden, arabasının geçirdiği minik kazadan ve kendisinin ne kadar olgun davrandığından bahsetmiştim.
Dün halam aradı. Annemlerdeydim. Aramızda komik bir konuşma geçti:
Karşıdaki ses: 'Aloo'
'Efendim, buyrun'
'Ayy yanlış mı aradım acaba?'
'Nereyi aradınız'
'Aaa Tutay?'
'Yok ben çoban.. A Sevi?' (Ne zamandan beri kuzenim anneme ismiyle hitap ediyor?)
'Yok ben Erendiz..'
'Aaa, hala'
'Aaa, çoban'
'Halacım alamadım sesini birden, pardon'
Fırsat bulunca itinayla geçirir:
'Nerden alacaksın, aradığın yok ki. Unuttun sesimi'
'Ama sen de alamadın benim sesimi'
'Alamam tabi, aradığın yok kii'
'Nenihehihii'
Komiklik burda bitti.
Gerisi üzücü. Eniştemin arabasına bi bmw'lu iki zıpır genç arkadan 140 civarında süratle geçirivermişler. Uzun uzun detayları aldım. Eniştemde birkaç çizik sıyrık varmış ama arabanın talihi farklı yönde seyretmiş. Sürücü koltuğu kırılmış çıt diye. Sanırım çıttan farklı bir ses çıkarmıştır.
'Pert olmuş' dedi halam
'Amaaaan hiii'
'Hem de pert total dediler'
(Kafamdan geçirdiklerimi halama söylemedim. O detaylara devam ederken ben içimden pert'in nasıl totali, daha doğrusu nasıl parsiyali olabileceği hakkında mizansenler üretmekle meşguldüm. Pert, ölmüş bitmiş demek zaten, benim bildiğim.
'Efenim, maalesef arabanız pert oldu'
'Hiiii, böhühühü'
'Ama üzülmeyin total değil'
'Hı?'
'Yani, ön aksamı ve motoru bir de direksiyonu kurtarmayı başardık. Ama artık valizlerinizi kucağınıza koyacaksınız, arkaya yolcu alamayacaksınız, maalesef kurtaramadık arkayı... ve dikkat edin sürtünmeden yangın çıkarabilirsiniz. En iyisi siz kullanmayın'
'Eh, madem. Allahtan pert total olmamış'
'Evet 'fenim, kurtarabildik çok şükür')

'Halacım, geçmiş olsun. Ben bilmiyordum' (Bir gün önce olmuş kaza. Annem konuşmuş ve bana söylemeyi unutmuş olabilir miydi?)
'Tabii ki bilemezsin, aradığın yok ki' (2 hafta önce aramıştım oysa. Hergün aramadığım için kızıyor olabilir)
Halam benden sonra annemle konuşmak istedi. Sonra bir de babamla. Aynı detayda üç kez olayı anlattı. Sonra anneme 'yuf yaa kadıncağıza üç kere aynı şeyi anlattırdık' diyince annem 'Çobancım, biz yaştakiler tekrar etmeyi severiz' dedi. Peki.
Ertesi gün eniştemle konuştum. Dedi ki:
'Çobancım, bilirsin ben kazalarda karşı tarafa anlayışlı davranırım. Bu kazada da öyle. Yardımı oldu biraz. Fakat insanın bazen isyan edesi geliyor'
Çok hak verdim. Pek kibar cümlelerdi, kibar konuşur zaten. Meali şuydu: 'İnsanın bazen kafayı koyası, bir ikisini sallandırası geliyor'

Dee, benim bu durumum ne olacak?
Blog laneti falan mıdır bu?

9 yorum:

Köşenin Delisi dedi ki...

Çobancım çok geçmiş olsun yaaa...neyse enişten iyiymiş ya ona sevindim ben en çok. bi de...sen en azından pert ne demek onu biliyomuşsun...bana deseydi mesela biri "pert total" olmuş diye, "hııı?" olurdu cevabım sanırım... çok geçmiş olsun tekrar.

miso dedi ki...

çobancım,
hay allah, pert totale ulaşmak pek kolay değil. En azından sigorta şirketleri buna pek yanaşmıyorlar paraları saymamak için. Çok geçmiş olsun cidden :(

"aLiKaYHaN" dedi ki...

Geçmiş olsun. Herhangi bir sağlık sorunu bulunmamasına sevindim.

Bu arada blogdaki tüm yazıları okudum. Olası bu tip yazılara karşı notlar tuttum. Sonra ben biliyordum, derim. En çok da şu kadın cilvesi işinden şüpheliyim. :)

elektra dedi ki...

ben kesin olarak önceki hayatlarımdan birinde italyan bir şeydim. neydim bilemem, ama italyandım. bu arada, italyanca bilmem. en çok öğrenmek istediğim dil olduğunu bilirim ama. o başlığı yazmışsın ya ( umarım italyanca bir şeydir. bana öyle geldi. değilse de n'olur çaktırma. ) aman ben yine düşlere daldım, italyanca aşık oldum, italyanca nefret ettim, italyanca küfür bile ettim. sonra ayıldım, yazıyı okudum. halt ettiğimi anladım. pardon. geçmiş olsun...

kecilerin cobani dedi ki...

herkese teşekkürler, enişte adına.
Şimdii, miso haklısın. Eniştemlerin sigorta şirketleri tanıdıkmış.
lkyhn, bak havadan hayat tecrubesi..kıhkıh..cilve konusunda benim de suphelerim var.
elektla, ben gecen eylulde baslamistim italyancaya, seneye bugun herbisii ogrenmis olucam. yani tam ortasindayim. italyanca sevgimiz ortakmış. kolay ve hoş bir dil (çaktırma dediğin için parantez içi bi çaktırma olayına girmeyecegim, çok ayıp olur) :-)))

Köşenin Delisi dedi ki...

hişşşş bana niye cevap yazmıyosun yaaaa küs müyüz yoksa ağlarım valla...

kecilerin cobani dedi ki...

delicim, cimcim.
pert hırt gibi bisii. eslenik sozcuk ler. totali biliyosun, petrol dagitim sirketi. kisaca pirt hetrolculer de denir. bilmem anlatabildim mi.
sana ayrica bir cevap benden. nasi olmus? mucuk.

Köşenin Delisi dedi ki...

ohh beee rahatladım :D Seviyom seni ben, küsme sakın bana.

kecilerin cobani dedi ki...

ehihihi, deli bu yaa. ne kusmesi be vallahi catlaksin.
aynen..