26 Ocak 2007

Nacizane tavsiyeler.

Deniz bugun oyle bi acikti ki yemegi bekleyemedi:
'yalvalilim annea, cok aciktim, dayanamiyolum, ulku'yu yiycem galba' .
Hatta biz nöhöhö diye gulunce, niyetinin ciddiyetini vurgulayabilmek icin zavalliyi isirmaya da kalkti. Yardimcimiz bu duruma cok korktu elbette. Maas ustune zam, onun ustune bi de sigorta isteyecek diye korkuyorum.
Apar topar yemek yaptik, kurtarabilmek icin. Olmaz, yenmez o..
Cocugunuz, tarafinizdan ne kadar guvenilir sanilirsa sanilsin saf ayaginda cinlik yapar. Mahcubiyetten morarmis yuzler favori alanlaridir. Masum gorunuslere kesinlikle kanmayiniz. Herseyi soylemeyiniz. Soylerseniz ustune bunu kimseye soyleme demeyiniz. Mutlaka bir yerde bir cumle icinde kullanasi gelir, durter cocugu yani. Sonra siz de o karsi tarafa tükaka cumlelerini kurarken akliniza konusma basligi gelmezse baslarsiniz yuksek sesle 'lay la la la liii loooom' diye sarki soylemeye, ya da oksuruk krizi tutar, artik yaraticiliga gore degisir. Karsidaki de kisaca 'manyak mi ne' diye yorum yapar. Olsun, tersi durumdan mubahtir.
Valla benden soylemesi.
Komsunuza ' pakize teeezeee babam sana pakize pak pak' diyo
da der
Apartman gorevlisine 'cik cik senol, gelsene bulayaaa'
da der
Agir misafirlerinizin yaninda 'coooooniiii, indir dooooonii'
diye sarkilar da soyler.
Babaya anneyle, anneye de babayla gizli hediye alirsaniz dogumgunlerinde; ve bunu sakin annene/babana soyleme derseniz tam tersi olur, biliniz.
Baba: soole bakiiim kizim, annenle bana hediye aldiniz mi (e bu da az provokasyon degil, hatt-i zatinda)
Deniz: aldiiik, aldiiiiik
Baba: ne aldiniz
Deniz: gomlek aldik, klavat aldik, palfum aldik.
Anne: ulan kizim, hani supruz yapcaktik babaya?
Deniz: gooooooooooooomlek, klaaaaaaaaaaavat, palfuuuuuuuuuum.....kikirikirikiriri.....


Kandirikcilik da yapabiler ama ortaya cikmasin diye kivirir da kivirir:
Anne: deniz niye yuzune boya surdun
Deniz: makyaj yaptim
Anne: Niye ama, makyaj cok buyuyunce yapilan bisiidir. vidi vidi..
Deniz: ama annaaane yaptildi (!!!)
Anne: Aa o zaman annaneye soyleyelim, bi daha yaptirmasin
Deniz: Olmaz, ayip olul, uzulul sonla, o benim alkadasim.
!!!!
..
Saclarini kestik. Dogumdan beri ilk kesim bu. Sapsari uclar, bebeklik saclari kesilirken benim civatalarim bi gevsedi. Allah allaaaah. Ta belimdeki saclari 2 numaraya vururken gulen ben, kizimin bebeklik saclari gidiyo diye bi fena oldum. E bunun okula baslamasi var, mezuniyeti var, universitesi, evlenmesi ve cocuk dogurmasi var. Horhor cesmesi, budur ilerdeki halim.

Degisen ev sartlari icinde gundemim de degisti. Baska sey yazacaktim, elimden bunlar kaydi.


4 yorum:

Elif Derviş dedi ki...

oooh iyi ki de bunlar kaymış elcağızından, çok eğlendim valla :))) Özellikle de "pakize teeezeee babam sana pakize pak pak' diyo", "cik cik senol, gelsene bulayaaa" ve'coooooniiii, indir dooooonii' kısımlarında yarıldım :))))) Böyle okuyunca çok eğlenceli gibi görünüyo çocuk büyütmek....diicemm ve biliyorum haşin bakışlara, belki de "hadi ordan len sen ne annarsın" laflarına maruz kalcam..:))ama napıyım çooook eğlenceli bu yazdıkların, insan heves yapıyo :)))))

kecilerin cobani dedi ki...

Tabi cok eglenceli cooooooook.
Seninkinde daha cok egleniriz, isallah.

yaban dedi ki...

Çocuk büyüklerden gizli parka götürülmüş, dondurma ve çikolata alınmış, evdekilere de bir şey söylememesi için tembihlenmişse, daha kapıdan girerken;

-biz bugün parka gitmediiiiikkk, çikolata yemediiiiikkk, dondurma da yemediiiikkk...

kecilerin cobani dedi ki...

e olumsuz yapinca soylememis oluyo tabii. cok guzel bi mantik ornegi. ))))