7 Mart 2007

Mühim sorular

Kanlicanin yogurdu tikvesli yogurttan guzel mi yoksa ustune pudra seker doksen hepsi ayni tadda mi?
Ya da, yoksa, orda yogurt diye lor yesen yine de ne guzel yogurt mu dersin, deniz faktorunden?
Cengelkoyde satilan hiyarlar gercek hiyar mi, bizim manavdakinden bi farki var mi yoksa adinda cengelkoy oldugu icin bize farkli gibi mi geliyor? Cengelkoyde nerde hiyar ekilip dikiliyo, hangi arazide, bana bi istanbullu arkadas yol gosterir mi?
Armagan getirilen lokal fransiz saraplari, fransiz oldugu icin, mesela bizim sarafinlerden daha mi ustun? cunku, vaaaay fransiz sarabi..
Ayni sekilde emmenthal peyniri dedigimiz taze kars kasarindan daha mi lezzetli yoksa isvicreli oldugu icin mi oyle zannediyoruz?
Bize arap diyen avrupalilara kizarken iranlilara, farslara arap denince onlarin kizmasina sasiriyoruz, nicindir?
Karagozle hacivat bizim mi rumlarin mi?
Hellim peyniri bizim mi rumlarin mi ?
Pilaki bizim mi rumlarin mi?
Yoksa egelilerin mi. Egeliler hem rum hem turk olabilir mi, olur di mi. o zaman niye turkler ve rumlar diye ayiriyoruz da ege diye bi kulturu kabul etmiyoruz. Farkli ulkelerden ayni kultur olabilemiyo mu ?
Yakinda zeytin bizim mi rumlarin mi diye sormaya baslayacagiz.

Ismi lazim degil bir listede su siralar fasist sagci, fasist solcu, liberal, demokrat 'hırlaşmaları' sürüyor. Hem de en aydin universitemizin, nispeten akli basinda oldugunu sandigim bir grup icinde. Biri diyo ki 'demokrat olmak her fikre saygi duymak anlamina mi geliyo yani, baslarim fasist fikirlere, bizi provoke etmek icin burdalar, kovun bunlari'. Bir kisiyi etiketlemisler "liberal" diye, o demis ki "kardesler tartisin ama ne kufrediyosunuz, ne gerek var" ona verdigi cevap: "sen liboş oldugun icin boyle demek zorundasin tabi", fasist diye etiketledikleri bir insan yazi yaziyor diye onu listeden kovun propogandasi yapiyorlar. Bu insanlar konusmaya baslarsa biz de gazi uni. oluruz, istiyorsaniz buyrun olalim o zaman gorursunuz .... diyorlar.
Anlamissinizdir ya, yine de soolim, bu liste odtu'de.

80'ler nereeeee, 00'ler nereee.
Bir arpa boyu yol diye biz buna diyoruz iste.

Oh afedelsiniz,
Keciler yine dagilivermis.
Yuh bana, ama mazur gorup idare ediverin artik.
Bu devirde coban olmak da kolay degil.
(Sanki eskiden kolaydi da.. Ben de yasli bi bilgeyim ya..
peh..aldirmayin bana siz bayanlar/baylar, ayaga kalkmayin sakin, ben sooole bi geciveriyodum)

4 yorum:

Elif Derviş dedi ki...

sen kafanı buzdolabına sokmayı yine unuttun galiba...olmuyo böyle...ihmal ediyosun kendini :))

odtü'yü ayrı tutmakla iyi mi yapıyoruz bilemiyorum ben artık...yobaz orda da yobaz, faşist orda da faşist...bugün sınıfta gay'lerle ilgili bi konuşma geçti, güya odtülüyüz diye övünüyolar ama kafalar binbir örümcek bağlamış, ifadeler toptan ibneden öteye gitmiyo...ben de dayanamadım "odtülüyüm diye övünmeye devam edecekseniz bi farkınız olması lazım, açın accık şu kafalarınızı" dedim ama...demekle oluyo mu ki böyle şeyler?

jasmingreentea dedi ki...

odtü'lü olmak ne demek onu bir düşünmek lazım. sonuçta ösym'de iyi puan almış ama neticede Türkiye'nin liselerinden mezun insanlar bunlar. neden kampüsten içeri giriverince değişmelerini bekliyoruz ki? liselerin hali içler acısı, sığlık, boşluk, amaçsızlık, seviyesizlik almış başını gitmiş-normal olmuş. bana göre lise eğitimi üniversiteden daha önemli artık çünkü bir insanın en fazla okuduğu, sorguladığı dönem aslında lise. "okumak" ve "sorgulamak" artık Türkiye'deki liselerde bence Çin'de bir dağ köyü falan sanılıyor.

jasmingreentea dedi ki...

bir de ilave yapayım hızımı alamayıp..kanlıca yoğurdu hikaye olalı çok oldu, çengelköy hıyarının çengelköy'de yetişmediğine eminim. arnavutköy çileği diye bir tür varmış artık soyu tükenmiş, bence bildiğimiz normal çilek de artık yok, yen lastik gibi kokusuz bir şey var yerine. ama hala istanbul'lu bir şey var, iki ay kaldı boğaz'ı şenlendirmelerine: erguvanlar! ahh gel mayıs gel. (erguvanları yemiyoruz tabii, bakıyoruz onlara mel mel)

kecilerin cobani dedi ki...

elbette yobaz heryerde yobaz. ve elbette odtu'lu olmak demek aydin, laik olmak demek degil. ama en azindan gazi'deki durumla odtu'deki durumu karsilastirma cihetine gidersek odtu'nun nispeten demokratik yapisindan ogrencilerin bir kazanim edinecegi gibi bir fikre kapilabiliriz. en azindan kantinler ramazanda kapanmiyor, en azindan insanlar uzun sacli diye dovulmuyor.
caya katiliyorum, zaten universite artik egitim yeri degil, ogretim yeri. egitim lisede bitiyor. artik kazik kadar olmus adami yontamiyosun.