23 Mart 2007

Yineler/Yeniler

Bizim cücüğe kitap falan alalım demistim, bi de kirmizi traktor filmini. Adı Bob..Yani traktörün. Yani, küçük kırmızı traktör Bob.
Ama o, tabiatıyla, sepete herşeyi atma meylinde. Babasına ve bana birer cd layık gordu, eksik olmasın, babasına burcu güneş bana serdar ortaç. Canım benim.
Çok güzel renkleri var siiidiilerin, sağol denizcim..Bunları almayalım ama istersen..
Niyeeeeea?
Biz bu tip, ııı, dinlemiyoruz. En iyisi ben birkaç tane bulayim, sen aralarından seç. En güzellerini seçersin sen, hadi yardım et.
Peki..

--Zavallı ben, aslında hiçbirşey almayacak olan ben, sırf yavru istedi diye almak zorunda kaldım. Anlıyosunuz di mi. İyi--

Kendisini ilgili koridora soktum. Bi tane aaa bak ne güzel yağmur yaaayo, bulutlar gelmiş şu resme bak doldoluyla Knopfler ve Harris'in all the roadrunning'ini aldırmayı becerdim. Bi tane de "aaaa anneye benziyo kadın, (evet, şımardım) bak bi kadın bi de adam gülüyolar cümlesiyle PJ Harvey'nin The Peel Sessions'ini. James brown alayım demiştim ama deniz ben bundan kolkuyolum diye aldırtmadı. Haksız denemez, daha doğrusu diyecek bişi yok, onu tek başına almak lazım.

Şimdi heman yazayım, P J Harvey ben cok severim sahsen. Bu albümünü de çok sevdim, biraz eski şarkılar var içinde. Ama bası ve vokali biraz daha artmış gibi. Hepsini sevdim ne yalan söyliyim. Hiç dinlememiş olanlara to bring you my love, is this desire, dry'ı önereyim, haddim olmayarak. Ya da, hadi, bunu da önereyim. Ben önerdim diye bişi olacağı yok hattızatında. Müzik eleştirmeni diyilim bişi diyilim.

Ne ki, peel sessions, patates mi soyuyo napıyo derseniz, bi john peel var, dj kendisi, ingiliz. BBC'de peel sessions adı altında 67den öldüğü yıla kadar birçok kişiyi konuk etmiş. 2000 civarinda konuk. Bunlardan biri Polly. O da albüm kartoletine kendisi ile ilgili güzel hisler yazmış.

All the roadrunning de tam baska bi yerde. Bi insan ikisini de nasıl sever. Bu insan bensem sever. Yalniz emmylou harris, ki kendisini one more cup of coffee'deki ilk kuplede yanlış güfte şakıyan kadın diye de hatırlayacaksınız, sesini beğenmesem de, bende böööle nası diyim derin derin hisler uyandıran bi kadın, country tarzlarinda olmasina ragmen. Knopfler ise dire straits'ten, eski anılardan, dylan'la cok çalmış (ve orda kalmış) bi müzikisyen. Onun notting hillbillies zamanlarini daha çok sevdiğimi düşünürüm. Aslinda dire straits albumlerinden de brothers in arms yerine on every street'i daha cok. Kendisi, dylan gibi sol kolu ekmek kesmek için kullanip sag kolla pena sallayanlardan. Album güzel, country desem değil, rock desem değil, blues desem yok artık hiç değil. Öyle ne diyim bilemediğim bi güzel albüm. Kanımca.

Ihmm, ıhhm. eee, bi de dylan koleksiyonumu geliştirecek bişiler aldım ama , möhöm diiil.
Iııı, peki hadi görüşürüz.

7 yorum:

Dufresne, dedi ki...

Aslında size akraba olmak varmış, Deniz'e ablüm kapaklarını ezberletip alışverişe yollayıp , sonrada sepete eklemsi için tembih etmek varmış :))) sonrada rüşfet tarifesini ödeyip ucuza CD sahibi olmak varmış :)

Albüm tavsiyesi çok iyi olmuş, ilk fırsatta indirip bakmaz lazım :) yooo yoo hayır, korsancı değilim, Ben ona öğrenci indirimi diyorum şimdilik, yani maaş bağlatana kadar :)

Köşenin Delisi dedi ki...

PJ Harvey'i ben de çok severim...tüm çatlak kadınları sevdiğim gibi...

kecilerin cobani dedi ki...

andy, ogrenci tarifesi olayina inaniyorum. para yetismez buna.
deli, beni de seviyosun di mi.

Köşenin Delisi dedi ki...

en çok seni seviyorum...yani anla artık en çatlak kim hehehehehe

kecilerin cobani dedi ki...

estagfurullah delim.

yasemin dedi ki...

mark knopfler'da çok bayılıyorum ama bu son albümü dinleyebiliyorum. kocam çok sever. cem de bu son albümü sevdi, dans etmeyi sevmez, sürekli ben dans edicem sen bana bak, baba bakma anne bak biçiminde. figüratif çalışmaları çok ilerletti bu albümde. bu yüzden sıkılmıyorum dinlerken :p

kecilerin cobani dedi ki...

yasemin, cocuklarin bu sarkilarla eglenmesi beni cok sevindiriyor. ne mutlu ki en azindan simdi ayni seyleri dinleyeyip sevebiliyoruz. lisede falan elektronige takilir diye korkup duruyorum :-)))