10 Mayıs 2007

Hot Tuna, J.Airplane, J.Joplin ..

Yine aynı şey oldu. Ordan oraya gittim, dükkanıma geri döndüm. (Bir çoban ne kadar tilki olabilir?)
Çok başarılıyım bu konuda.
Dünkü yazımda Johnson'dan bahsetmiştim, etkilediklerinden, Hot Tuna'dan Jefferson Airplane'e ordan da Janis Joplin'e gittim. Sonra da yine woodstock zamanında amerikada olmak başlıklı fantaziye geri döndüm.
Durduğum yerde çok mutluyum ama vakit orda olmak da güzel olurmuş yav. İyi mi bilmiyorum orda ne olurdum ama değişik olurmuştu..
Bağlantıları yazayım: Hot Tuna, Jefferson Airplane'den ayrılan iki müzisyenin, akustik ve elektronik ve tekrar akustik blues müziklerini yaptıkları grup. Jorma ve Jack. Hala da yapıyorlar ya, helal ossun.
Dolayısıyla ordan Jefferson Airplane'e gitmek zor değil, sonra da J.A'den Marty Balin, Janis Joplin'in yakın arkadaşı ve o öldükten sonra ayrıldı gruptan diye ordan da oraya gittim.
Bir tane J.J koyayım dedim şuraya, en sevdiğim şarkısı olur:

Yani bilmiyorum psychedelic rock her devrin rak'ı olabilir ama o zamanda kalsa daha iyi olurmuş gibi geliyor bana. Müzik yapmak için uçanlardansa uçmak için müzik yapanları daha çok saygıyla karşılamakla birlikte, -ikilem diyoruz kısaca-, onları da beğeniyorum çok. Uçmasalar olmazmış.
J.A, en bilinen şarkılarından biri White Rabbit:

Bi tane de Hot Tuna koyayım şuraya, Jorma'ya saygılarla (hem eric clapton hem grateful dead'den hatırlarız, hem de Janis Joplin'den de dinlemişliğim vardır):

Hiç yorum yok: