20 Eylül 2008

Fotosentez

Bir Afgan şiiriymiş, ya da türküsü...Ülkü Tamer yazmış tam 7 sene önce Radikal'de.
Güzelim tatlım göndermiş bana:

Sürüyü güden keçi çobanı
Geceleri aya bakıp
Neden ağlar?
Ay onun ağladığını görmemek için
Hilmend'in sularına batar.

Keçi çobanı gündüzleri de
Dağın başına sarılmış
Buluta bakıp ağlar.
Bulut onun ağladığını görmemek için
Kendi kendini siler gökte.

Geceleri ayla konuşur keçi çobanı:
"Kandahar'a varacağım günün birinde.
Pazardan anama şal alacağım,
Babama bıçak alacağım,
Kadeşlerime şeker alacağım,
Ümmiye'ye sürme alacağım.
Kendime de bir at alacağım
Terkisine atıp kaçırmak için Ümmiye'yi."

Ay bütün bunları dinler,
Sonra utancından kızarıp
Herat'a kaçar.


(Burda ben,
Gerçekten Çoben)

3 yorum:

elektra dedi ki...

çobaaaaaan, çok arıyorum ben seni. yeni yılda kendim için senden bol yazı diliyorum. bir de senin için keyifli günler:) sevgler. eski blog dostun ben, tanıdın???

kecilerin cobani dedi ki...

elektlacım elektlacım :)

Andy_Dufresne dedi ki...

eeee neoldu şimdi ? fakat bu blog un bi yazarı yokmuydu ? yaz yaz...